Dental konsulent - Vallensbæk

Du kommer til at spille en central rolle for det fremtidige salg af udstyr, småudstyr og service til alle størrelser af klinikker. Hos os i Plandent følges ansvar og selvstændighed ad, både i forhold til det interne samarbejde, kunder, opgaver og deling af viden. Vi tilbyder et godt og inspirerende job i en virksomhed med dygtige og dedikerede kolleger. Et job der skaber gode muligheder for både personlig og faglig udvikling. Så hvis du brænder for at arbejde med salg i dentalbranchen, så er det nu, du skal handle.

Som virksomhed er vi en veldrevet og markedsledende leverandør i branchen og vi har et ambitiøst og stort vækstpotentiale. Som ansat skal du være med til fortsat at sikre at Plandent er klinikkernes foretrukne samarbejdspartner, nu og i fremtiden.
​​​​​​​

Stillingen

Med reference til Markedschefen på Service og Udstyr, bliver du medansvarlig for følgende ansvarsområder og arbejdsopgaver:

  • Du bliver sammen med dine salgskollegaer medansvarlig for at inspirere og udvikle salget sammen med kollegaerne i serviceafdelingen, kædechef og produktchef på udstyr.
  • Du bliver en del af den daglige drift i udstyrssalget, med kontakt til primært tandklinikker, gennem hele salgsprocessen, lige fra identifikation af og kontakt til salgsmuligheder, frem til den endelige ordre og implementering af produktet/produkterne og efterfølgende service.
  • En stor del af salgsarbejdet vil være til eksisterende kunder, herunder planlægning og opfølgning på salget, aktiviteter og kundebesøg i forbindelse med salget. Salget er båret af en tæt og løbende kontakt med kunderne og det er din opgave at sikre, at der er konstant fokus på kunden, samt at Plandent lever op til aftalte mål, leverancer og aktiviteter.
  • Du skal kunne deltage i indretning af klinikker, fra renovering af et enkelt rum til en hel klinikindretning. Det vil indebære kontakt til forskellige håndværksentrepriser, med rådgivning om den dentale del af klinikken.
  • Du vil med tiden og den nødvendige erfaring indgå i klinikvurderinger, som en del af salgsopgaven.
  • Personligt opbygger du et tæt og frugtbart samarbejde med kunden, hvor du skaber og vedligeholder et stærkt netværk på tværs af flere funktioner, og du stræber i det hele taget efter at fastholde og udbygge positionen som ledende partner. Du deltager proaktivt og operationelt i søgen efter løsninger hos kunden. Din viden om trends i markedet, købsadfærd samt konkurrenters tiltag er stor og du fungerer derfor som en betroet rådgiver for kunden.
  • Du vil være et naturligt omdrejningspunkt i Vallensbækafdelingen som en god kulturbærer, der forstår at værdsætte samarbejdet med serviceafdeling og de øvrige afdelinger i huset.
  • Du bliver medansvarlig for at opnå det samlede salgsdækningsbidrag for afdelingen.


Succeskriterier

  • Det har afgørende betydning, at du vil være med til at sikre samarbejdet med teknikere hos Plandent, og I har fælles tilgang til markedet.
  • Salgsperformance (salg, kundefeedback og internt samarbejde).
  • Kundetilfredshed.
  • Optimering af tværfaglige samarbejder i virksomheden.


Faglige og personlige kvalifikationer

Faglige

  • Du har branchekendskab eller en teknisk/kommerciel uddannelse.
  • Du har med fordel erfaring med rådgivende salgsarbejde.
  • Du har erfaring med datadrevet salg samt erfaring med at lukke salgsaftaler.
  • Du har en forretningsmæssig tilgang og evnen til at forstå kundernes behov, udfordringer og muligheder.
  • Du har erfaring med samarbejde på tværs i en organisation.
  • Det er en fordel, at du har erfaring med dentalindustrien eller sundhedssektoren og er god til at tilegne ny viden. I en industri som er under kraftig udvikling.
  • Du har med fordel erfaring med Microsoft Office-pakken, AX og CRM
  • Du er flydende i dansk – både mundtligt og skriftligt, og du kan med fordel forstå og tale engelsk.


Personlige

  • Du er resultatorienteret og struktureret i forbindelse med planlægning af din markedsbearbejdning, herunder brugen af CRM.
  • Du er stærk til at opbygge relationer, du er udadvendt, kontaktskabende og har ”stil”, hvor du forstår at udvikle og vedligeholde gensidig tillid i salgsteamet.
  • Dynamisk selvstarter med lysten til at udvikle dig selv og deraf udstyrsafdelingen.
  • Du har en struktureret tilgang til dit arbejde, og du formår at bevare overblikket.
  • Du er en holdspiller – en spiller, som mestrer opgaven med at lytte til dine kollegaer i salg og service.
  • Du er åben og afslappet af natur, og du trives i et uformelt miljø med plads til humor i hverdagen.


Vi tilbyder

  • Et selvstændigt job i en professionel og vækstorienteret virksomhed, hvor der er kort vej fra ide til handling.
  • Du vil modtage grundig introduktion til branchen og produkterne, via et grundigt tilrettelagt træningsprogram.
  • Du tilbydes en unik stilling med meget stor grad af selvstændighed og ansvar i en virksomhed i stor udvikling.
  • Du er tiltænkt en meget central rolle i det fremtidige samarbejde med vores kunder.
  • En attraktiv løn, der modsvarer dine kvalifikationer.
  • Tiltrædelse snarest.


Rejseaktivitet

Der forventes rejseaktivitet i forbindelse med stillingen på ca. 10 dage pr. år.


Lovgivning og processer

Som salgskonsulent skal du arbejde ud fra gældende lovgivning, overholde koncernens code of ethics, og hvad der er almen forretningsetik for branchen.


Arbejdssted

Plandent A/S
Jydekrogen 16
DK-2625 Vallensbæk


Søg stillingen via Competenze Care

Competenze Care er tilknyttet som ekstern rekrutteringspartner og varetager hele rekrutteringsprocessen for os.

Send din ansøgning allerede i dag via Jobindex-siden her og ansøgningsknappen nederst på Jobindex-siden.

Der vil løbende blive afholdt samtaler, idet stillingen ønskes besat hurtigst muligt.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Liselotte Krøyer på 28 80 25 21.


Plandent søger klinikassistent med flair for salg og service - vikariat

Vil du være med til at give vores kunder den bedste kundeservice?

Vi søger en klinikassistent til et vikariat i vores dynamiske og professionelle call center i Vallensbæk. Vi ser gerne at du er uddannet klinikassistent – og gerne med en solid erfaring fra branchen.

Du bliver en del af vores engagerede salgs- og call center team, hvor vi indgår i et stærkt fællesskab, der er præget af hjælpsomhed, stor faglig viden, højt tempo og selvstændighed. Tonen er frisk og humøret højt.

De primære arbejdsopgaver er telefonisk kundeservice (både indgående og udgående opkald), rådgivende salg og opfølgning på ordre. Du skal have kommunikative evner til at give vores kunder den bedste kundeoplevelse og produktvejledning samt brænde for direkte salg af forbrugsartikler.


​​​​​​​Vi forventer at du:

  • Forstår dig på overdreven kundeservice
  • Har en glad energisk telefonstemme og er god til at styre samtalen
  • Er udadvendt, positiv og smilende
  • Motiveres af rådgivende salg
  • Er meget imødekommende, løsningsorienteret og proaktiv som person
  • Er flittig, loyal og en 100% holdspiller
  • Er flydende i dansk tale og skrift
  • Er fortrolig med engelsk og IT

Du kan forvente:

  • Et udadvendt og udfordrende arbejde.
  • Alsidige arbejdsopgaver
  • Et godt arbejdsmiljø, hvor vi lægger vægt på at have det sjovt sammen
  • Motiverede og fagligt dygtige kollegaer
  • Gode løn- og ansættelsesvilkår

Stillingen er et vikariat på minimum 10 måneder med mulighed for fastansættelse.
Der er tale om en fuldtidsstilling med ansættelse senest den 1. juli.

Send din ansøgning

Lyder det som noget for dig, så send din ansøgning senest den 15. maj 2019 til: Kate Bærendtsen, kate.baerendtsen@plandent.dk.
​​​​​​​

Har du spørgsmål

Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte: Marlene Mark, telefon 43 66 44 41, marlene.mark@plandent.dk.


Distriktschef
- til distriktet Syd- & Sønderjylland og Fyn

Formår du at skabe langvarige relationer og være kundens betroede rådgiver?​​​​​​​

​​​​​​​Med reference til salgschefen skal du med eget budgetansvar gennemføre vedligeholdende og opsøgende salgs- og serviceaktiviteter i distriktet. Dette indebærer både opfølgning hos eksisterende kunder samt at bidrage til identificering af nye salgsmuligheder, herunder håndtering af tilbud.

Du skal være kundernes betroede rådgiver og afholde kundemøder i distriktet, gennemføre salgsforhandlinger, lukke og følge op på aftaler samt udarbejde tilbud til kunderne efter endt møde.

Endvidere bliver du ansvarlig for rettidig rapportering til salgschefen omkring kommende og gennemførte aktiviteter samt på dine salgsmål og kundetilfredshed. Du skal sikre en stærk kommunikation i og omkring virksomheden gennem tætte samarbejdsrelationer på tværs af afdelingen internt samt til kunder og leverandører. Det forventes, at du løbende holder dig opdateret på forretningsudviklingen og sikrer ny viden ved at deltage aktivt på diverse kurser og messer – både i indland og udland.


Som ideel kandidat til stillingen skal du være i besiddelse af følgende kvalifikationer:

Erfaring

  • Du har en kommerciel uddannelse og/eller en uddannelse fra sundhedsbranchen.
  • Du har erfaring med vedligeholdende service og opsøgende salg, herunder kanvas og datadrevet salg samt erfaring med indgåelse af samarbejdsaftaler.
  • Du har med fordel erfaring med Key Account Management.
  • Du har evnen til at forstå kundernes behov, udfordringer og muligheder samt at skabe win-win-aftaler for kunden og din organisation.
  • Du har med fordel erfaring fra dentalindustrien eller sundhedssektoren.

Som person er du resultatorienteret og har et højt drive. Du er stærk til at opbygge relationer og er udadvendt og kontaktskabende. Du er tilpasningsdygtig og har en struktureret tilgang til dit arbejde, og du formår at bevare overblikket. Desuden er du lyttende og kommunikativt stærk.

Du er god til at tilegne dig ny viden i en branche, der hele tiden udvikler sig, og du er åben og trives i et uformelt miljø med plads til humor i hverdagen.


Bliv en del af vores team

Plandent A/S er en af de største virksomheder inden for dentalbranchen, og det er vigtigt, at du kan se dig selv i et dynamisk miljø med høje ambitioner inden for kundetilfredshed.

Virksomheden tilbyder

  • Et spændende og yderst selvstændigt job.
  • Et dygtigt og professionelt salgsteam.
  • Støtte fra produktspecialister og kolleger fra andre afdelinger.
  • En afvekslende hverdag, hvor ikke 2 dage er ens.
  • Et velindarbejdet distrikt med et godt grundlag for en god indtægt.
  • En attraktiv lønmodel, bestående af en god fast løn samt bonusordning.
  • Bilordning efter statens regler samt fri telefon og internetforbindelse.
  • Pensionsordning, gode arbejdsforhold samt en sundhedsforsikring.


Markedsledende inden for dentalindustrien

Plandent A/S er totalpartner til dentalindustrien inden for forbrugsvarer, patientjournalisering, software, IT, udstyr og uddannelse og beskæftiger mere end 130 kolleger, som brænder for at gøre en forskel og gøre det nemt for kunderne. Plandent A/S er ejet af Planmeca-koncernen, som er en af Europas største leverandører til dentalindustrien.

Plandent A/S blev etableret i 1985 og har hovedkvarter i Vallensbæk, et salgs- og servicekontor i Århus samt et supportkontor i Middelfart. Distriktschefens daglige base vil være fra hjemmekontor.

Ansøgning og CV

Send din ansøgning og dit CV mærket 30412 på e-mail HRM@laigaard-partners.com til
Laigaard & Partners A/S, Store Kongensgade 40H, 1264 København K.

Vi behandler din henvendelse fortroligt og videregiver kun dine oplysninger efter aftale med dig.
Yderligere oplysninger kan fås på telefon 33 91 18 00.