Med en IT-serviceaftale er din kliniks IT i sikre hænder

Vi overvåger din servers helbred og sikrer, at fejl forebygges. Det giver dig maksimal sikkerhed for, at klinikkens server fungerer, som den skal. Skulle der opstå fejl eller uregelmæssigheder, giver vi dig besked og hjælper med at løse problemet. Vi sørger selvfølgelig for, at du får hurtig hjælp.

Du kan vælge basispakken, som indeholder overvågning af bl.a. DentalSuite tjenester, Windows Server operativsystemet, diskene på serveren, CPU og hukommelsesforbrug på serveren.

Du kan også stykke din egen udvidede pakke sammen med fx køb af licenser til beskyttelse med antivirus, Office 365, flere typer backupløsninger samt gendannelseskontrol af backup.
​​​​​​​

Læs mere her




​​​​​​​Den rette løsning

Vi finder sammen med dig den løsning, som passer bedst til din klinik.

Ring til os på telefon 43 66 44 99
eller mail til itsupport@plandent.dk

Services inkluderet i IT-serviceaftalen

Vi overvåger og tjekker op på:

  • DentalSuite tjenester og internt backup- Romexis tjenesten og internt backup
  • CPU og hukommelsesforbruget på serveren
  • Microsoft Windows Server operativsystemet (inkl. automatisk installation af Windows opdateringer)
  • Server hardwaren (hvis købt gennem Plandent)
  • Diskene på serveren (diskplads, RAID, og helbred)
  • Nødstrømforsyning (hvis købt gennem Plandent)
  • Har du Secure Connect, tjekker vi op på dit IT-netværk og din firewall

Du får adgang til helpdesk og support mandag-torsdag 7:30-16 og fredag 7:30-15:30 – og med en IT-serviceaftale får dine forespørgsler automatisk høj prioritet.  

Du får 25% rabat på alle IT-teknikertimer.

Vi foretager akut udredning uden gebyr ved servernedbrud m.m.

Du kan til en attraktiv pris tilkøbe et årligt IT-sundhedstjek, hvor en tekniker gennemgår hele din kliniks IT og kommer med forslag til eventuelle justeringer.

Udvid din IT-serviceaftale

Du kan tilvælge ekstra services, som får dit IT til at køre optimalt og letter din hverdag. Vælg mellem følgende:

Konstant opdateret central antivirusbeskyttelse af server og/eller PC. Så sikrer du, at dine enheder er bedre sikret mod virusangreb, ransomware m.m.

Patching af klinikkens server til gældende niveau.

Office 365 Business– mail- og Office-programmer
Når du tegner en Office 365 aftale gennem Plandent, sørger vi for, at du får den løsning, der passer bedst til klinikkens behov. Vi vejleder, installerer og udfører almen support og problemløsning i forhold til Office pakken.

Backupløsninger
Vi tager backup af klinikkens data og opbevarer den i et sikkert datacenter inden for landets grænser. Vi foretager løbende online backupovervågning og ugentlig gendannelseskontrol. Vi udfører mindst en gang om ugen en kontrol af, om backuppen kan genskabes. Så har du sikkerhed for, at du altid kan få dine filer, billeder og andre data, hvis uheldet skulle være ude. Du kan læse mere om datasikkerhed her   

Når du har en Plandent fjernbackupaftale, har du flere muligheder for at gemme dine data:

Plandent local image backup: Få imagebackup installeret lokalt på klinikken. Vi sørger for opsætning og overvågning (hardware skal evt. tilkøbes).  

Plandent Server backup: Vi sørger for opsætning og overvågning af imagebaseret backup i et datacenter godkendt af Plandent.

FAQ om IT-serviceaftalen

Hvad betyder det, at I overvåger min server?

Plandent holder øje med serverens helbred og tager proaktiv handling, hvis der kommer alarmer fra serveren. Vi overvåger blandt andet diskene på serveren, hukommelsen og Windows Server operativsystemet. Det kan sammenlignes med alarmer i din bils kontrolpanel fx ”skift olie, tjek dæktryk” mm.

Hvad betyder patching af klinikkens server? Hvorfor er det vigtigt?

Plandent står for at køre Windows opdateringerne i et lokalt miljø, og når test er gennemført, sørger vi for at køre opdateringen på serveren uden det er til gene for klinikken.Det er vigtigt at opdatere Windows, da Microsoft løbende lukker ”sikkerhedshuller”, der gør dit IT-udstyr sårbar over for hackere.

Hvilken backupløsning skal jeg vælge?

Plandent tilbyder flere backup-løsninger, tag en snak med os så vi sammen finder den løsning, der bedst passer til dig og din klinik.

Hvorfor skal jeg vælge en IT-serviceaftale gennem Plandent?

Plandent IT er specialister indenfor tandlægebranchen. Vi kender til behovet og forudsætningerne for at alt udstyr spiller optimalt sammen – også med DentalSuite. Ved at samle det hele hos Plandent har du kun én leverandør, som skal løse klinikkens udfordringer.

Hvorfor er det nødvendigt med antivirus-beskyttelse?

Antivirus beskytter mod diverse malware/ransomware trusler på din PC. Et angreb kan for eksempel betyde:

  • at personlige oplysninger bliver offentliggjort
  • at uvedkommende får adgang til personfølsomme data
  • identitetstyveri
  • der skabes adgang til det netværk du arbejder på eller at computeren simpelthen ikke fungerer længere

Vælger du antivirus-beskyttelse gennem Plandent, sørger vi for at antivirus altid er opdateret.

Har jeg brug for Microsoft Office 365?

Alle virksomheder bør have en professionel mailleverandør. Gratis alternativer som f.eks. Google mail, Hotmail og lignende,er alle lavet til privat brug, og er sikkerhedsmæssigt ikke godt nok.

Hvorfor er det nødvendigt med overvågning af CPU, diskene på serveren og hukommelsesforbruget?

For at kunne nå at reagere inden serveren ”brænder sammen”

Hvad betyder det at I tjekker mit IT-netværk og firewall hvis jeg har Secure Connect? Hvorfor er det vigtigt?

Routeren opdateres op til flere gange dagligt i forhold til de trusler, der er på internettet, f.eks. blokeres IP-adresser og websites, så trafik til og fra disse ikke er muligt. Opdateringerne foregår automatisk til routeren ud fra informationer, der opnås fra verdens førende block sites (f.eks. Palo Alto)

Hvilke fordele opnår jeg ved at tegne en IT-serviceaftale?

Du opnår blandt andet 25% rabat på IT-teknikerens timepris både når det gælder IT- support på klinikken eller over telefonen. Derudover holder Plandent øje med serverens helbred og du undgår unødig nedetid der betyder mistet omsætning

Hvorfor samarbejde med Plandent IT?

Fordi vi er IT-eksperter med brancheerfaring og ved, hvad det kræver IT-mæssigt at få en tandklinik til at køre optimalt.

Vi sørger for den vigtige kobling mellem dit udstyr og DentalSuite, så dit arbejde understøttes bedst muligt.


Hvorfor vælge en IT-sServiceaftale hos Plandent?

  • 25% rabat på teknikertimer
  • Akut udredning i tilfælde af nedbrud
  • Overvågning af netværk, server og andre tilvalgte services
  • Fejlfinding på netværksudstyr
  • Eventuelle opdateringer of software


Bestil eller kontakt os her

Telefon: 43 66 44 99

Email: itsupport@plandent.dk

eller udfyld denne formular

-  så vender vi tilbage til dig!

Mere om datasikkerhed

IT-sikkerheden i højsæde

Vi har sammen med PWC udarbejdet en folder om IT-sikkerhed fyldt med gode råd til, hvordan du kommer i gang med at sikre din klinik.

Læs IT-sikkerhedsfolderen her

Plandent tager hånd om jeres backup

Patientdata er uerstatteligt eje på klinikken, og det er vigtigt, at du sikrer dig mod tab af patientdata på grund af fx en udbrændt server eller tyveri. Ifølge Datatilsynet skal personfølsomme data opbevares i et sikkert datacenter inden for landets grænser.