DentalSuite er absolut det sikre valg
Nem og hurtig navigation, ingen nedbrud og en journaldel, som er "toppen af poppen". Det er de primære årsager til, at tandlæge Carsten Blok er yderst tilfreds med, at han er skiftet til DentalSuite.
Klinikkens gamle system havde nogle alvorlige brister
Klinikejer og tandlæge Carsten Blok fra Palæklinikken i København arbejdede nogle år tilbage med et andet kendt journalsystem, men havde en del problemer - hovedsageligt med indkaldet. Mange patienter blev ganske enkelt ikke indkaldt.
Smidig overgang til DentalSuite
Efter en præsentation af DentalSuite var Carsten sikker på, at det var det rigtige system for dem. Hans største bekymring ved et journalskift var dog, hvordan personalet ville have det med, at han trak et nyt system ned over hovederne på dem. Men set i lyset af de problemer de havde med det andet system, vurderede han, at det var nødvendigt.
Specielt personalet i receptionen var bekymrede for, om de ville kunne finde ud af at navigere rundt i en ny aftalebog. Men i dag synes de, at overgangen til DentalSuite gik upåklageligt, netop fordi det er et meget brugervenligt og intuitivt program. De forventede frustrationer udeblev, og det tog medarbejderne ganske få uger at sætte sig ind i DentalSuite. Selv vikarerne, som ofte var Carstens egne børn, havde ingen problemer med at navigere rundt i DentalSuite aftalebogen.
Carsten var nervøs for, om de ville kunne få al data med ved konverteringen, men det viste sig ganske ubegrundet. "Vi mistede kun få "banale" ting, og vi fik en liste med de ting, som ikke kunne konverteres", fortæller Carsten.
At skifte til DentalSuite krævede ikke ny hardware, og alligevel har klinikken til dato ikke oplevet, at DentalSuite "fryser".
DentalSuite er "toppen af poppen"
Carsten og teamet blev hurtig enige om, at der var langt flere og bedre features i DentalSuite end i det gamle system. "DentalSuite er lidt mere Windows-agtig, og derfor kan man lynhurtig navigere rundt. Eller også kan man prøve sig frem, og man finder ofte selv løsningen, netop fordi det er så intuitivt", forklarer Carsten.
Carsten er især begejstret for DentalSuite journalen, som han selv betegner som "toppen af poppen". At skrive en top-journal er en let sag i DentalSuite, og han fremhæver glædeligt det gennemarbejdede makropanel, der i kombination med Dental Info patientinformationssystemet gør det lettere at overholde de skærpede krav til journalføring. "Jeg synes, at de er fantastiske, for de sørger for, at jeg husker at journalføre alt det, jeg skal", påpeger Carsten. "Derudover kan jeg over for mine patienter visualisere den påkrævede behandling, og samtidig journalføre, at de er blevet informeret, med ganske få klik."
Carsten fremhæver andre detaljer, som han mener, er helt unikke ved DentalSuite: "Når man skriver et brev eller sender et dokument, bliver det automatisk journalført, og via den røde prik i journalen kan man altid se, hvad der er blevet sendt og hvornår. Så slipper man for at lede i en folder."
Supergode DentalSuite kurser for alle på klinikken
"Vi bruger kun en begrænset del af DentalSuite. Derfor er DentalSuite kurser helt geniale. Så lærer vi lidt mere. Det er et kæmpestort program, og hvis man vil have udbytte af alt det, det kan, er et kursus et must", understreger Carsten.
Carsten er en fast deltager på de årlige opdateringskurser med produktchef Lars Poulsen, der på en let og overskuelig måde giver et overblik over alle de nye ting i systemet. "Man bliver helt grebet af entusiasmen og den positive stemning ved opdateringskurserne. Det er vigtigt for mig at deltage og høre om de nye ting, da det kun kan være en forbedring til systemet, og dermed en lettere måde for mig og mit personale at arbejde på", konkluderer Carsten.
Patienterne elsker at få sms
Med DentalSuite tegnede klinikken også en sms-aftale. "Man er vant til at få sms fra blandt andet banken og frisøren, og patienterne forventer at blive mindet om deres tid. Så vi skulle selvfølgelig være med på den bølge", fortæller Carsten. Og de kan mærke, at der er langt færre udeblivelser, efter at klinikken er begyndt at sende sms'er via DentalSuite.
Fantastisk supportafdeling
En ting, Carsten og teamet sætter stor pris på, er den gode service i DentalSuite supporten: "Der er altid venlige supportere, som gør alt, hvad de kan, for at hjælpe os. Til dato har jeg ikke mødt en uvenlig supporter, og vi føler os godt tilpasse, når vi ringer. Vi får altid svar på vores spørgsmål".
Hvem skal du kontakte
Er du interesseret i at høre mere om DentalSuite, er du velkommen til at kontakte DentalSuite på telefon 43 66 44 88 eller på e-mail dsp@plandent.dk