Med en indkaldsanalyse og et kursus fik vi styr på indkaldet
Aabybro Tandland består af to tandlæger, en tandplejer og fire klinikassistenter. Klinikken anvender DentalSuite og havde i systemet registreret mere end 2.500 patienter. Men var de alle aktive?
Klinikassistent Louise Brander Brusk og klinikejer og tandlæge Asger Bluhme mistænkte, at det højst sandsynligt ikke var alle de 2500 patienter i systemet, der var aktive. Det var vigtigt for klinikken at få ryddet op i deres patientkartotek, og derfor tog de kontakt til DentalSuite supporten for at få foretaget en indkaldsanalyse. Analysen kunne påvise, hvor mange patienter, der reelt ikke havde været på klinikken i mange år og derfor burde arkiveres.
Med baggrund i analysen valgte klinikken at få en DentalSuite underviser ud på klinikken for alle de ansatte. "Vores primære mål med kurset var selvfølgelig at rette op på indkaldet og få svar på, hvornår vi skulle bruge indkaldetypen "ej indkald".Vi skulle tage stilling til, om patienterne i gruppen skulle indkaldes eller arkiveres, så vi fik én gang for alle rettet op på indkaldet og ryddet op i patientkartoteket", fortæller Louise.
Et kursus for alle!
Alle på klinikken deltog på kurset på klinikken, der var skræddersyet til medarbejdernes behov. Der var en gennemgang af indkald, journalskrivning og specielle makroer. Når behandlerne fik undervisning i makroerne, fik assistenterne andre opgaver. På den måde fik alle deltagerne optimeret kursustiden. "Vi foretrækker helt klart et kursus på vores klinik, da det er intenst omkring vores klinik med fokus på vores mangler. Det er en stor hjælp, at vi kan få rettet til efter vores behov med det samme", mener Louise. Klinikken kan varmt anbefale forløbet med analysen og kurset på klinikken:"Det er penge givet godt ud. Vi fik styr på indkaldet på kort tid".
Hvem skal du kontakte
Er du interesseret i at høre mere om DentalSuite, er du velkommen til at kontakte DentalSuite på tlf: 43 66 44 88 eller på mail dssupport@plandent.dk