Vores IT har fået et løft


Aarhus Tandklinik stod for at skulle have ny hardware, da både server og arbejdsstationer trængte til en opgradering. Klinikejer Nikolaj Lund Thomsen havde egentlig tænkt sig blot at skifte hardwaren og køre videre med klinikkens eksisterende journalsystem, men en virus i det tidligere journalsystem og mangelfuld support i denne forbindelse gjorde, at Nikolaj i stedet skiftede til DentalSuite.

Rykkede ud med det samme
Nikolaj ville gerne have et hurtigt systemskift, og blot to uger efter aftalens underskrivelse blev DentalSuite installeret. Hardwaren blev udskiftet ved samme lejlighed, og sideløbende med, at teknikerne gik i gang med at installere IT’en på klinikken, var alle klinikkens medarbejdere på skolebænken. ”Kurset var supergodt og foregik på vores egen klinik. Jeg synes, at det var en fantastisk service – og helt vildt, at vi nåede det hele. De startede installationen mandag, og tirsdag kl. 8 var vi i gang igen”, fortæller Nikolaj tilfreds.

Han understreger, at klinikken kun har positive meldinger om DentalSuites supportteam. ”Jeg synes, at de mennesker, der har været med til at hjælpe os, har været fantastiske. De har simpelthen været så hjælpsomme og høflige. Vi har virkelig fået en god oplevelse af DentalSuite teamet og teknikerne."

DentalSuite sparer til
Selvom det altid er en omvæltning at skifte IT-system, vurderer Nikolaj og hans medarbejdere allerede efter to måneder, at DentalSuite fungerer godt i dagligdagen. Ifølge ham er systemet utroligt stabilt og brugervenligt, og så sparer det tid for personalet: ”Jeg vil bestemt anbefale DentalSuite. Der er mange tidsmæssige besparelser for os ved at bruge systemet. Især bogføringsdelen giver helt unikke muligheder for at lave makroer, som ikke er tænkt ind i markedets andre systemer. Vores bogholder har det meget nemmere nu. Jeg tror, at alle har oplevet det som et løft.”

Let og hurtigt at arbejde i
Klinikassistenterne oplever samtidig, at det er markant hurtigere at køre indkald, og at arbejdsgangen er meget nemmere end tidligere.

Derudover er hele den digitale kommunikation – både i form af sms’er og mail – let i DentalSuite. Nikolaj ser bl.a. de mange muligheder for ”copy-paste” i systemet som en stor fordel, lige som det er et plus, at du kun behøver to klik for at sende en mail. Generelt oplever klinikken, at de bruger deres mus mindre, når de arbejder. De bruger ofte genveje på tastaturet og skal derfor ikke klikke med musen konstant, hvilket for dem virker bedre ergonomisk.

Sikrer sine data med Fjernbackup
Klinikken har valgt at sikre sine data med en fjernbackupløsning hos DentalSuite, og Nikolaj fortæller, at han altid har været meget påpasselig med sine patientdata. ”Man skal jo sikre sine data. Den er bare ikke længere! Jeg tror ikke, at man som klinikejer vil kunne sove trygt, hvis man ikke har en eller anden form for professionel sikring af sine patientdata.” Han pointerer endvidere, at han ikke synes, at det er en god idé selv at stå med backuppen: ”Hvad nu hvis man står en fredag, og ungerne skal hentes tidligt… Glemmer man den så? Det kan være den ene gang, hvor det går galt."

Fantastisk support!
Nikolaj slutter af med endnu en gang at nævne supporterne og teknikerne som en kæmpe hjælp – både under opstarten og i dagligdagen. Han fortæller, at de altid oplever godt humør og tålmodighed, når de ringer ind til supporten og tilføjer: ”Du hører ellers altid, at lige meget hvornår du skal have skiftet IT, bliver det et helvede, men det har vi bestemt ikke følt her.”

Hvem skal du kontakte
Er du interesseret i at høre mere om DentalSuite og Online booking, er du velkommen til at kontakte DentalSuite på telefon tlf: 43 66 44 88 eller på mail dsp@plandent.dk